Viraj Alma

Virajlarla başa çıkabiliyor musunuz? Viraj almanın esrarengiz sanatı… Birçok sürücü en büyük kaygısının viraj almak olduğunu kabul edecektir.  Viraj almakla ilgili altta yatan birçok bilimsel etken vardır.  İlk olarak motosiklete etki eden kuvvetlerin iyi ya da kötü olarak nasıl sonuç verdiğini anlamalıyız.  Momentum bizim viraja yaklaşım hızımızla kontrol edilir.  Bu yaklaşım hızı aynı zamanda bizim…

Details

Sürüşte insan faktörü farkındalığının geliştirilmesi

Motosikletimizi ve kendimizi kontrol ederken ilk olarak neye bakıyoruz? Tabii ki de Roadcraft’a.  Ancak hiç “Roadcraft kitabının amacı sürüş kabiliyetinizi geliştirmektir.” Kısmına baktık mı? Eğer bir sürücü gelişmeye ihtiyacı olduğunu düşünmüyorsa, kendisini veya motosikletini neden kontrol etsin? O yüzden sürücülere bir şeyler öğretmeden önce onların hal ve hareketlerine bakmalıyız. “Kişisel riskler” bölümünde roadcraft bize sürüşümüzü…

Details

Güvenli Sürüş için Konumlanma

Yoldaki konumumuzu seçerken yaptığımız değerlendirmeler nelerdir? Virajlarda konumlanmayı öğretirken Roadcraft’ta dikkate alınması gereken iki bölüm vardır: * Motosiklet sürücüleri yaralanmaya araba sürücülerinden daha açıktırlar. Eğer bir motosiklet sürücüsü bir hata yaparsa bunun sonucu daha ciddi olur, çünkü arabalar da olduğu gibi koruyucu bir kabuk yoktur. * İngiltere’de motosiklet kazalarının çoğu virajlar da kontrol kaybından kaynaklanmaktadır;…

Details